Dla kogo?
Szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży skierowane jest do firm – dostawców, producentów i sprzedawców, które pragną przeszkolić z tego tematu:
- Pracowników działu handlowego, aby nie narażali firmy na straty wynikające z nieprawidłowego rozpatrywania reklamacji
- Pracowników, którzy rozpatrują reklamacje towarów
- Menagerów, którzy zarządzają ww. pracownikami
- Wszystkie osoby, które składają swoje podpisy pod umowami handlowymi (członków zarządu, prokurentów, pełnomocników etc).
Czas trwania:
- ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
- lub w wersji dwudniowego warsztatu wraz z pracą na podstawie wzorów dokumentów funkcjonujących w firmie
Co gwarantujemy?
- Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem odpowiedzialności odszkodowawczej
- Niezliczoną ilość case studies
- Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed problemami z klientami w związku z nieodpowiednimi zapisami umownymi
- Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
- Bogate w przykłady materiały autorskie
- Certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego Uczestnika
W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży?
- W bezpieczeństwo zarządu!
- Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
- Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
- Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
- Liczne case studies
- Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
- Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu
Jak ustalamy kwestie organizacyjne?
Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie:
- Liczbę Uczestników
- Preferowany termin szkolenia
- Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online
Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy.
Wyślij zapytanie ofertowe
Program szkolenia
I. UPRAWNIENIA NABYWCÓW, KTÓRE SPĘDZAJĄ SEN Z OCZU PRODUCENTÓW, DOSTAWCÓW I SPRZEDAWCÓW
- Odstąpienie od umowy
- Naliczenie kary umownej
- Wezwanie do zapłaty odszkodowania na utracone korzyści w związku z wadą towaru
- Jak sobie radzić i jak zabezpieczyć firmę, aby uprawnienia nabywających nie kosztowały firmy więcej niż marża na towarach
II. RĘKOJMIA ZA WADY – W UJĘCIU PRAKTYCZNYM, PREZENTACJA NA PODSTAWIE KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW I W OPARCIU O WYKŁADNIĘ SĄDU NAJWYŻSZEGO.
INTERAKTYWNE CASE STUDY DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
- Funkcja rękojmi za wady. Odpowiedzialność absolutna?
- Wada przedmiotu sprzedaży na przykładach
- Odpowiedzialność sprzedawcy:
- wada znana kupującemu
- ciężar dowodu
- wada jawna i ukryta
- wada istotna a nieistotna
- umowna modyfikacja odpowiedzialności
- granice modyfikacji
- Zawiadomienie o wadzie – akty staranności.
- Uprawnienia kupującego:
- wymiana rzeczy wadliwej
- usunięcie wady
- zmniejszenie ceny
- odstąpienie od umowy
- Terminy dotyczące kupującego z tytułu wady fizycznej.
- Przejście uprawnień z rękojmi.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza.
III. GWARANCJA JAKOŚCI – W UJĘCIU PRAKTYCZNYM, PREZENTACJA NA PODSTAWIE KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW I W OPARCIU O WYKŁADNIĘ SĄDU NAJWYŻSZEGO. INTERAKTYWNE CASE STUDY DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.
- Gwarancja a rękojmia – co jest korzystniejsze dla producenta/sprzedawcy?
- Uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji.
- Jak sporządzić poprawny tekst gwarancji?
- Dostarczenie towaru na koszt gwaranta. Czy tego kosztu można uniknąć?
- Bieg terminu gwarancji.
- Tzw. Umowy serwisowe – jak je realizować?
IV. PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Sposoby składania reklamacji.
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego.
- Czas rozpatrywania reklamacji.
- Postępowanie w razie nie uznania reklamacji.
- Interaktywne case studies dla uczestników szkolenia.
V. Uprawnienia konsumentów
- Jaką ochroną są objęci jednoosobowi przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą? (dalej jako JDG)
- Obowiązki sprzedawców wobec JDG.
- Czy sprzedawca musi sprawdzić rodzaj działalności JDG?
- Jak dostosować w firmie:
- Regulaminy sklepów internetowych.
- Zasady rozpatrywania reklamacji w firmie.
- Umowy, aby nie zawierały klauzul abuzywnych.
- Wzory koniecznych oświadczeń dla JDG.
VI. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.
VII. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.