rękojmia i gwarancja w umowach sprzedazy

Dla kogo?

Szkolenie  Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży skierowane jest do firm – dostawców, producentów i sprzedawców, które pragną przeszkolić z tego tematu:

  • Pracowników działu handlowego, aby nie narażali firmy na straty wynikające z nieprawidłowego rozpatrywania reklamacji 
  • Pracowników, którzy rozpatrują reklamacje towarów
  • Menagerów, którzy zarządzają ww. pracownikami
  • Wszystkie osoby, które składają swoje podpisy pod umowami handlowymi (członków zarządu, prokurentów, pełnomocników etc).

Czas trwania:

  • ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
  • lub w wersji dwudniowego warsztatu wraz z pracą na podstawie wzorów dokumentów funkcjonujących w firmie

Co gwarantujemy?

  • Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem odpowiedzialności odszkodowawczej  
  • Niezliczoną ilość case studies
  • Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed problemami z klientami w związku z nieodpowiednimi zapisami umownymi 
  • Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
  • Bogate w przykłady materiały autorskie
  • Certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego Uczestnika

W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży?

  • W bezpieczeństwo zarządu!
  • Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
  • Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
  • Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
  • Liczne case studies
  • Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
  • Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu

Jak ustalamy kwestie organizacyjne?

Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie: 

  • Liczbę Uczestników 
  • Preferowany termin szkolenia 
  • Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online

Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy. 

Wyślij zapytanie ofertowe

Program szkolenia

I. UPRAWNIENIA NABYWCÓW, KTÓRE SPĘDZAJĄ SEN Z OCZU PRODUCENTÓW, DOSTAWCÓW I SPRZEDAWCÓW

  • Odstąpienie od umowy
  • Naliczenie kary umownej
  • Wezwanie do zapłaty odszkodowania na utracone korzyści w związku z wadą towaru
  • Jak sobie radzić i jak zabezpieczyć firmę, aby uprawnienia nabywających nie kosztowały firmy więcej niż marża na towarach

II. RĘKOJMIA ZA WADY – W UJĘCIU PRAKTYCZNYM, PREZENTACJA NA PODSTAWIE KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW I W OPARCIU O WYKŁADNIĘ SĄDU NAJWYŻSZEGO. 

INTERAKTYWNE CASE STUDY DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

  1. Funkcja rękojmi za wady. Odpowiedzialność absolutna?
  2. Wada przedmiotu sprzedaży na przykładach 
  3. Odpowiedzialność sprzedawcy:
  • wada znana kupującemu
  • ciężar dowodu
  • wada jawna i ukryta
  • wada istotna a nieistotna
  • umowna modyfikacja odpowiedzialności
  • granice modyfikacji
  1. Zawiadomienie o wadzie – akty staranności.
  2. Uprawnienia kupującego:
  • wymiana rzeczy wadliwej
  • usunięcie wady
  • zmniejszenie ceny
  • odstąpienie od umowy
  1. Terminy dotyczące kupującego z tytułu wady fizycznej.
  2. Przejście uprawnień z rękojmi.
  3. Odpowiedzialność odszkodowawcza.

III. GWARANCJA JAKOŚCI – W UJĘCIU PRAKTYCZNYM, PREZENTACJA NA PODSTAWIE KONKRETNYCH PRZYKŁADÓW I W OPARCIU O WYKŁADNIĘ SĄDU NAJWYŻSZEGO. INTERAKTYWNE CASE STUDY DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.

  1. Gwarancja a rękojmia – co jest korzystniejsze dla producenta/sprzedawcy?
  2. Uprawnienia kupującego z tytułu gwarancji.
  3. Jak sporządzić poprawny tekst gwarancji?
  4. Dostarczenie towaru na koszt gwaranta. Czy tego kosztu można uniknąć?
  5. Bieg terminu gwarancji.
  6. Tzw. Umowy serwisowe – jak je realizować?

IV. PROCEDURA REKLAMACYJNA

  1. Sposoby składania reklamacji.
  2. Treść zgłoszenia reklamacyjnego.
  3. Czas rozpatrywania reklamacji.
  4. Postępowanie w razie nie uznania reklamacji.
  5. Interaktywne case studies dla uczestników szkolenia.

V. Uprawnienia konsumentów 

  1. Jaką ochroną są objęci jednoosobowi przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą? (dalej jako JDG)
  2. Obowiązki sprzedawców wobec JDG.
  3. Czy sprzedawca musi sprawdzić rodzaj działalności JDG? 
  4. Jak dostosować w firmie:
  • Regulaminy sklepów internetowych.
  • Zasady rozpatrywania reklamacji w firmie.
  • Umowy, aby nie zawierały klauzul abuzywnych.
  • Wzory koniecznych oświadczeń dla JDG.

VI. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.

VII. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.

ZAPRASZAMY

TO BĘDZIE JEDNO Z NAJLEPSZYCH SZKOLEŃ JAKIE ZORGANIZOWANE ZOSTAŁO W PAŃSTWA firmie!

Monika Drab
Monika Drab

Skontaktuj się z nami