Dla kogo?
Szkolenie Prawo pracy dla HR w pytaniach i odpowiedziach skierowane jest do firm, które pragną przeszkolić z tego tematu przede wszystkim:
- Członków zarządu odpowiedzialnych za sprawy personalne
- Dyrektorów HR
- Pełnomocników ds. personalnych
- Pracowników działów kadr i płac
- Menagerów, którzy zarządzają pracownikami
- Wszystkie osoby, które chcą nabyć praktyczną i nietuzinkową wiedzę z prawa pracy
Czas trwania:
- ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
Co gwarantujemy?
- Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki, jak zapewnić pełną zgodność działania z najnowszymi zmianami w kodeksie pracy
- Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki dla działów HR i firm dotyczące stosowania prawa pracy
- Otrzymają konkretne wskazówki, jak unikać najczęściej spotykanych błędów oraz jak ustrzec się przed pułapkami w zakresie prawa pracy
- Niezliczoną ilość case studies
- Sprawdzone rozwiązania
- Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
- Bogate w przykłady materiały autorskie
- Certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego Uczestnika
W co inwestuje firma zamawiając Prawo pracy szkolenie dla HR w pytaniach i odpowiedziach?
- Po tym szkoleniu nikt nie będzie miał wątpliwości jak daleko sięga odpowiedzialność za sprawy pracownicze. Co zrobić, aby nie ponosić tej odpowiedzialności. A także jak zabezpieczyć firmę przed najczęstszymi roszczenia pracowników.
- Materiały szkoleniowe będą zawierać także cenne wzory dokumentów.
- Przede wszystkim gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
- Bezsprzecznie, przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
- Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
- Niewątpliwie rozwiążemy Liczne case studies
- Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm stanowi dodatkowy atut szkolenia
- Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu są niewątpliwym, znaczącym atutem szkolenia
Jak ustalamy kwestie organizacyjne?
Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie:
- Liczbę Uczestników
- Preferowany termin szkolenia
- Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online
Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy.
Wyślij zapytanie ofertowe
Program Szkolenie HR
Bez wątpienia, poniższy program jest wynikiem wieloletniej praktyki w doradztwie dla działów HR, działów kadr i płac, a także wsparcia kadry kierowniczej w zakresie spraw pracowniczych. To elitarne szkolenie z prawa pracy, podczas którego przedstawiamy wybrane zagadnienia w kontekście przede wszystkim zabezpieczenia interesów pracodawcy, a także zmniejszenia ryzyka postępowań sądowych. Szkolenie oparte jest przede wszystkim na analizie przykładów, a także na podstawie bogatego orzecznictwa sądowego oraz praktyki sądów z zakresu prawa pracy.
Bezsprzecznie, znajomość obowiązujących regulacji przez działy HR, działy kadr i płac, zasad ich stosowania dla każdego menadżera jest niezbędna, aby wyeliminować potencjale roszczenia pracowników oraz zmniejszyć koszty popełnianych błędów. Niewątpliwie, kompleksowy charakter szkolenia, możliwość konsultacji sprawiają, że szkolenie pogłębia wiedzę także uczestników, którzy są specjalistami w zakresie prawa pracy (dyrektorzy, specjaliści HR).
I. BEZSPRZECZNIE ZACZNIEMY OD TWOJEJ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, CZYLI PRACOWNIKÓW ZAJMUJĄCYCH SIĘ SPRAWAMI PERSONALNYMI W FIRMIE. CASE STUDIES
- Poznasz najważniejszy dla Ciebie przepis w Kodeksie pracy!
- Czy odpowiadasz, a jeśli tak, to w jakim zakresie?
- Co oznacza dla Ciebie pełnomocnictwo ds. kadrowych?
- Jak zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością?
- Poznasz pewien schemat odpowiedzialności, który wpłynie na każdy Twój podpis.
II. PRACOWNICY CHRONIENI – PRAWO PRACY SZKOLENIE
- Obowiązek dalszego zatrudniania zwolnionego pracownika do czasu prawomocnego zakończenia procesu
- Zabezpieczenie w postaci dalszego zatrudniania zwolnionego pracownika do czasu prawomocnego zakończenia procesu
- Kiedy i komu przysługują nowe uprawniania?
- Jak się bronić przeciwko takim wnioskom pracowników?
III. PRZEDE WSZYSTKIM POZNASZ NOWELIZACJĘ, KTÓRA MOŻE ZMIENIĆ NIEJEDNĄ DECYZJĘ W FIRMIE
- Mobbing – dlaczego stał się tak niebezpieczny, jak zapobiegać
- Dyskryminacja płacowa – jak ułożyć w firmie wynagrodzenia, aby nie przegrać procesów o dyskryminację płacową
- Nierówne traktowanie – jak ustalić premie w firmie, aby nie przegrać procesów o nierówne traktowanie w premiowaniu
IV. CZTERY PRZEPISY Z KODEKSU PRACY, KTÓRYCH NARUSZENIE MOŻE SPOWODOWAĆ NIEBOTYCZNE ODSZKODOWANIA. CASE STUDIES
- Bezsprzecznie Wyjaśnimy Ci ich znaczenie.
- Zapewniamy, że zapoznamy Cię z orzecznictwem Sądu Najwyższego.
- Przede wszystkim Nauczymy Cię, co możesz zrobić w firmie, aby ją zabezpieczyć.
V. ZATRUDNIANIE PRACOWNIKÓW OD ‘A’ DO ‘Z”
- Jaką dobrać umowę? Na jaki czas zaproponować?
- Jakie elementy uwzględnić należy obowiązkowo, a jakie przydadzą się dodatkowo?
- Rozprawimy się z umowami na okres próbny:
- terminy
- przedłużenie i wydłużenie – nowe instytucje
- ponowne zawarcie umowy o pracę na okres próbny
- wypowiedzenie, sankcje
- Przejdziemy przez umowy na czas określony i nieokreślony
Wniosek pracownika o zmianę rodzaju umowy na umowę na czas nieokreślony:
- warunki dopuszczalności
- procedura
- zagrożenia i zalety
a także:
- Nowe dni wolne – zwolnienie od pracy z powodu siły wyższej – poznasz wszystkie warianty
- Absolutna NOWOŚĆ – urlop opiekuńczy:
- opieka nad którymi członkami rodziny uprawnia pracownika do urlopu opiekuńczego
- wymiar nowego urlopu opiekuńczego
- termin złożenia wniosku o urlop opiekuńczy
- dane pracownika we wniosku o urlop opiekuńczy
- okres urlopu opiekuńczego a staż pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze
- Zatrudnienie na pracy zdalnej?
- Na stałe czy okazjonalnie? Bezsprzecznie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla firmy.
- Dostaniesz pakiet dokumentów koniecznych do takiego zatrudnienia!
- Opowiemy Ci na przykładach z praktyki jakie mogą zdarzyć się ryzyka i jak sobie z nimi poradzić?
- Chcesz wysłać pracownika za granicę, aby tam pracował zdalnie? Podpowiemy Ci w jakim kraju jest najkorzystniej a jakich jurysdykcji należy unikać.
VI. BUDŻETY I CELE – LEGALNE CZY NIE? CASE STUDIES
- Należyta staranność pracownika – gdy pracownik nie osiąga założonych wyników pracy.
- Pokażemy Ci jak nieznajomość prawa prowadzi firmy do przegranych procesów za zwolnienie pracowników z powodu niewykonania budżetów.
- Nauczymy Cię jak nakładać budżety i cele do wykonania, aby nie naruszać przepisów prawa i móc je egzekwować w firmie.
- Okresowe oceny pracowników – czy są znane Kodeksowi pracy?
- Jak wprowadzić system ocen w firmie, aby skutecznie powiązać je z premią?
- Posłuchasz o tym, dlaczego firmy przegrywają procesy o niewypłaconą premię.
- Nauczysz się, jak ustalić w firmie bezpieczny i skuteczny system premiowania.
VII. PREMIE UZNANIOWE, PREMIE W REGULAMINIE CZY NAGRODY – OTO JEST PYTANIE! CASE STUDIES
VIII. SPRAWNE ZARZĄDZANIE I SKUTECZNE DYSCYPLINOWANIE PRACOWNIKÓW – CASE STUDIES
- Jakie narzędzia z Kodeksu pracy pozwalają na domaganie się najwyższej jakości pracy? Znasz je?
- Czy wydaje Ci się, że jedyny sposób to kara, upomnienia i nagany oraz pozbawienie premii? Mylisz się (case study).
- Dyspozycyjność i podporządkowanie – co robić, gdy:
- pracownik nie wykonuje lub źle wykonuje polecenia służbowe,
- pracownik nie odbiera telefonu służbowego podczas urlopu,
- pracownik nie chce lub nie może pracować w godzinach nadliczbowych.
- Czy można zlecić pracownikowi zadania spoza zakresu obowiązków?
IX. ZARZĄDZANIE CZASEM PRACOWNIKA – CASE STUDIES
- Organizowanie czasu pracy.
- Praca w godzinach nadliczbowych.
- Praca w godzinach nadliczbowych bez wyraźnego polecenia przełożonego.
- Odmowa pracy w godzinach nadliczbowych przez pracownika.
- W jaki sposób ustawić w firmie bezpiecznie Zadaniowy system czas pracy w kontekście pracy w godzinach nadliczbowych.
- Nadgodziny kierowników?
- Praca w godzinach nadliczbowych w sobotę/niedzielę/ święto/ dniu wolnym dla pracownika.
- Szkolenie w czasie pracy i poza czasem pracy.
- Podróż w celu uczestniczenia w szkoleniu, konferencji.
X. ZAKOŃCZENIE WSPÓŁPRACY Z PRACOWNIKIEM
- Jak poprawnie i efektywnie dla spółki rozwiązać umowę o pracę?
- Formułowanie przyczyny wypowiedzenia – co zrobić, gdy utracone zostało zaufanie do pracownika albo gdy pracownik często choruje. Jak poprawnie zlikwidować stanowisko pracy i na tej podstawie rozwiązać umowę o pracę? A jak się zachować, gdy pracownik nie spełnia naszych oczekiwań.
- Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron bez wątpienia nie zawsze jest bezpieczne – pracownicy często je podważają.
- Jak skutecznie wręczyć wypowiedzenie umowy o pracę, także w czasach pandemii?
- Kiedy powinniśmy wypłacić odprawę i w jakich sytuacjach nie musimy tego czynić?
XI. KONTROLA TRZEŹWOŚCI I NA OBECNOŚĆ NARKOTYKÓW
- Przedstawimy przede wszystkim prawidłowe Zasady wprowadzenia w firmie kontroli.
- Na przykładach opowiemy Kiedy wzywać należy policję a kiedy badanie krwi?
- Informacja pisemna o wyniku badania – co z nią można zrobić
- Czy można badać zleceniobiorców i samozatrudnionych?
- Czy jest podstawa do kontroli trzeźwości pracowników podwykonawców?
- Czy zapis w regulaminie, że kontrola obejmuje wszystkich pracowników jest prawidłowy?
- Jeśli pracodawca wcale nie zamierza kontrolować trzeźwości, czy należy wprowadzić zapisy do regulaminu pracy ?
- Czy można zbadać pracownika zdalnego?
- Jakie testy musi kupić pracodawca by sprawdzać pracowników pod kątem narkotyków?
- Czy pracownik tzw. biurowy, korespondujący mailowo/rozmawiający telefonicznie z klientami, może być poddany badaniu?
- Czy ochrona wizerunku firmy może być przesłanką do kontroli trzeźwości pracownika?
- Co zrobić z pracownikami, którzy biorą leki zawierające środki umieszczone na liście narkotyków?
- Na zakończenie, odpowiemy Czy można w regulaminie pracy wprowadzić regulacje bardziej restrykcyjne – 0,00 mg/dm3 w wydychanym powietrzu?
XII. ETAP PO ROZWIĄZANIU UMOWY O PRACĘ – bezsprzecznie rodzi spory
- Publiczne obrażanie byłego pracodawcy.
- Podjęcie działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku pracy.
- Namawianie innych pracowników do odejścia.
- “Wyniesienie” informacji z organizacji, w tym bazy klientów.
- Odmowa zwrotu kosztów za szkolenia.
- Odmowa zwrotu mienia powierzonego (samochód, laptop, telefon, itp.).
XIII. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.
XIV. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.