
Dla kogo?
Szkolenie Mobbing w pracy na przykładach skierowane jest do firm, które pragną przeszkolić z tego tematu:
- Członków zarządu, aby nie ponosili odpowiedzialności za niebotyczne odszkodowania na rzecz mobbingowanych pracowników
 - Dyrektorów HR
 - Pełnomocników ds. personalnych
 - Pracowników działów kadr i płac
 - Menagerów, którzy zarządzają pracownikami
 - Kierowników działów
 - Wszystkie osoby, które chcą nabyć praktyczną i nietuzinkową wiedzę z zakresu mobbingu w pracy
 
Dlaczego szkolenie Mobbing w pracy powinien zorganizować dla swoich pracowników każdy szanujący się zarząd?
- Ponieważ to pracodawca – czyli zarząd – ma ustawowy obowiązek przeciwdziałać mobbingowi w pracy – wynika to wprost z art. 94 (ze znaczkiem 3) Kodeksu pracy
 - Odpowiedzialność za wszelkie zaniechania niezgodne z prawem ponosi zarząd – wynika to wprost z art. 293 i 483 Kodeksu spółek handlowych
 - Pracownicy coraz śmielej decydują się na skierowanie do sądów spraw o mobbing, molestowanie i dyskryminację
 - Pracownicy bardzo często wygrywają sprawy o mobbing i dyskryminację
 - Pracownicy nie muszą już wnosić opłaty sądowej od pozwów o mobbing więc nie mają już ograniczeń finansowych!
 - Sygnaliści będą zgłaszać naruszenia prawa pracy w zakresie mobbingu
 
Czas trwania:
- Zaczynamy od godz. 10 i pracujemy do ostatniego pytania, nie limitujemy czasu zakończenia, zazwyczaj grupa kończy warsztaty około godziny 14-15.
 - Warsztaty składają się z trzech części: I. “garść przepisów”. II. “case studies”/scenki z praktyki. III. “pytania i odpowiedzi/konsultacje”
 
Co gwarantujemy?
- Przede wszystkim Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki, jak należy kształtować w spółce relacje pomiędzy pracownikami oraz pomiędzy pracownikami i ich przełożonymi, aby wyeliminować albo zminimalizować możliwość wystąpienia zachowań związanych z dyskryminacją, molestowaniem i mobbingiem
 - Z pewnością Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec pracowników, którzy doświadczyli mobbingu
 - Bezsprzecznie Otrzymają konkretne wskazówki:
- Jak czym jest mobbing?
 - Przykłady mobbingu pozwolą rozpoznać, czy dane zachowanie może być uznane za mobbing
 - Kiedy nie możemy mówić o mobbingu?
 - Jak może wyglądać mobbing podczas pracy zdalnej? Jaka jest odpowiedzialność mobbera i firmy?
 
 - Rozwiążą Niezliczoną ilość case studies
 - Poznają zapewne Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed roszczeniami o mobbing
 - Otrzymają Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
 - Zostaną im przekazane Bogate w przykłady materiały autorskie
 - Będą mogli się pochwalić Certyfikatami o ukończeniu szkolenia
 
W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Mobbing w pracy na przykładach?
- W bezpieczeństwo zarządu!
 - Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
 - Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
 - Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
 - Liczne case studies
 - Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
 - Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu
 
Jak ustalamy kwestie organizacyjne?
Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie:
- Liczbę Uczestników
 - Preferowany termin szkolenia
 - Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online
 
Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy.
Wyślij zapytanie ofertowe
Program szkolenia: Mobbing w pracy na przykładach
I. ZACZNIEMY OD WYJAŚNIENIA NA PRZYKŁADACH CZYM JEST MOBBING? OMÓWIMY 45 CECH MOBBINGU WG HEINZA LEYMANA
ZAPREZENTUJEMY WSZYSTKIE NOWELIZACJE PRZEPISÓW W ZAKRESIE MOBBINGU!
WARSZTATY – NA PODSTAWIE „SCENEK RODZAJOWYCH” – UCZESTNICY DIAGNOZUJĄ CZY DANE ZACHOWANIE MOŻE BYĆ MOBBINGIEM CZY NIM NIE JEST
Oddziaływania zaburzające możliwości komunikowania się:
- Przede wszystkim Ograniczanie przez przełożonego możliwości wypowiadania się
 - Stałe przerywanie wypowiedzi
 - Ograniczanie przez kolegów możliwości wypowiadania się
 - Reagowanie na uwagi krzykiem lub głośnym wymyślaniem i pomstowaniem
 - A także Ciągłe krytykowanie wykonywanej pracy
 - Ciągłe krytykowanie życia prywatnego
 - Napastowanie przez telefon
 - Ustne groźby i pogróżki
 - Na pewno Groźby na piśmie
 - Ograniczanie kontaktu przez poniżające, upokarzające gesty i spojrzenia
 - Zapewne także Różnego rodzaju aluzje, bez jasnego wyrażania się wprost
 
Oddziaływania zaburzające stosunki społeczne:
- Przede wszystkim Unikanie przez przełożonego rozmów z ofiarą
 - Oczywiście, Nie dawanie możliwości odezwania się
 - Bezwzględnie – W pomieszczeniu, gdzie ofiara pracuje, przesadzenie na miejsce z dala od kolegów
 - Bezsprzecznie Zabronienie kolegom rozmów z ofiarą
 - Zapewne Traktowanie „jak powietrze”
 
Działania mające na celu zaburzyć społeczny odbiór osoby:
- Mówienie źle za plecami danej osoby
 - Rozsiewanie plotek
 - Podejmowanie prób ośmieszenia
 - Sugerowanie choroby psychicznej
 - Kierowanie na badanie psychiatryczne
 - Wyśmiewanie niepełnosprawności czy kalectwa
 - Parodiowanie sposobu chodzenia, mówienia lub gestów w celu ośmieszenia osoby
 - Nacieranie na polityczne albo religijne przekonania
 - Żarty i prześmiewanie życia prywatnego
 - Wyśmiewanie narodowości
 - Zmuszanie do wykonywania prac naruszających godność osobistą
 - Fałszywe ocenianie zaangażowania w pracy
 - Kwestionowanie podejmowanych decyzji
 - Wołanie na ofiarę używając sprośnych przezwisk lub innych wyrażeń, mających ją poniżyć
 - Zaloty lub słowne propozycje seksualne
 
Działania mające wpływ na jakość sytuacji życiowej i zawodowej:
- Nie dawanie ofierze żadnych zadań do wykonania
 - Odbieranie prac, zadanych wcześniej do wykonania
 - Zlecanie wykonania prac bezsensownych
 - Dawanie zadań poniżej jego umiejętności
 - Zarzucanie wciąż nowymi pracami do wykonania
 - Polecenia wykonywania obraźliwych dla ofiary zadań
 - Dawanie zadań przerastających możliwości i kompetencje ofiary w celu jej zdyskredytowania
 
Zachowania mające szkodliwy wpływ na zdrowie ofiary:
- Zmuszanie do wykonywania prac szkodliwych dla zdrowia
 - Grożenie przemocą fizyczną
 - Stosowanie niewielkiej przemocy fizycznej
 - Znęcanie się fizyczne
 - Przyczynianie się do ponoszenia kosztów, w celu zaszkodzenia poszkodowanemu
 - Wyrządzanie szkód psychicznych w miejscu zamieszkania, lub miejscu pracy ofiar
 - Działania o podłożu seksualnym
 
II. IDENTYFIKOWANIE I ROZPOZNAWANIE MOBBINGU
- Mobber i Ofiara – cechy charakterystyczne
 - Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
 
III. DZIAŁANIA PRAKTYCZNE ZAPOBIEGAJĄCE ZJAWISKU:
- Z zakresu codziennego zarządzania
 - Komunikacja w zespole
 - Zasady dotyczące kultury pracy
 - Jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować aby pracownik nie zarzucił mobbingu
 
IV. REAGOWANIE NA MOBBING W PRACY:
- Z zakresu codziennego zarządzania
 - Komunikacja w zespole
 - Zasady dotyczące kultury pracy
 - Jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować aby pracownik nie zarzucił mobbingu
 
V. Działania praktyczne zapobiegające zjawisku
VI. Reagowanie na mobbing. Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem.
Z punktu widzenia przełożonego
Z punktu widzenia obserwatora
Z punktu widzenia ofiary
VII.MOŻLIWE ROSZCZENIA ZA MOBBINGU – JAK ICH UNIKNĄĆ
- odszkodowanie
 - zadośćuczynienie
 
VIII. PROCEDURA ANTYMOBBINGOWA – ZNACZENIE I CEL
- zakres
 - stosowanie
 - postępowanie
 - wdrożenie regulacji
 - egzekwowanie
 
IX. FAŁSZYWE OSKARŻENIE O MOBBING – JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ
X. PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI I MOLESTOWANIU SEKSUALNEMU W MIEJSCU PRACY
- Jak zarządzać pracownikami, aby nie narazi firmę na zarzutu o mobbing
 - Rola kadry kierowniczej w zapobieganiu mobbingowi w firmie
 
XI. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.
XII. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.
	

