Dla kogo?
Szkolenie Mobbing w pracy na przykładach skierowane jest do firm, które pragną przeszkolić z tego tematu:
- Członków zarządu, aby nie ponosili odpowiedzialności za niebotyczne odszkodowania na rzecz mobbingowanych pracowników
- Dyrektorów HR
- Pełnomocników ds. personalnych
- Pracowników działów kadr i płac
- Menagerów, którzy zarządzają pracownikami
- Kierowników działów
- Wszystkie osoby, które chcą nabyć praktyczną i nietuzinkową wiedzę z zakresu mobbingu w pracy
Dlaczego szkolenie Mobbing w pracy powinien zorganizować dla swoich pracowników każdy szanujący się zarząd?
- Ponieważ to pracodawca – czyli zarząd – ma ustawowy obowiązek przeciwdziałać mobbingowi w pracy – wynika to wprost z art. 94 (ze znaczkiem 3) Kodeksu pracy
- Odpowiedzialność za wszelkie zaniechania niezgodne z prawem ponosi zarząd – wynika to wprost z art. 293 i 483 Kodeksu spółek handlowych
- Pracownicy coraz śmielej decydują się na skierowanie do sądów spraw o mobbing, molestowanie i dyskryminację
- Pracownicy bardzo często wygrywają sprawy o mobbing i dyskryminację
- Pracownicy nie muszą już wnosić opłaty sądowej od pozwów o mobbing więc nie mają już ograniczeń finansowych!
- Sygnaliści będą zgłaszać naruszenia prawa pracy w zakresie mobbingu
Czas trwania:
- ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
- lub w wersji dwudniowego warsztatu wraz z pracą na podstawie wzorów dokumentów funkcjonujących w firmie
Co gwarantujemy?
- Przede wszystkim Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki, jak należy kształtować w spółce relacje pomiędzy pracownikami oraz pomiędzy pracownikami i ich przełożonymi, aby wyeliminować albo zminimalizować możliwość wystąpienia zachowań związanych z dyskryminacją, molestowaniem i mobbingiem
- Z pewnością Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec pracowników, którzy doświadczyli mobbingu
- Bezsprzecznie Otrzymają konkretne wskazówki:
- Jak czym jest mobbing?
- Przykłady mobbingu pozwolą rozpoznać, czy dane zachowanie może być uznane za mobbing
- Kiedy nie możemy mówić o mobbingu?
- Jak może wyglądać mobbing podczas pracy zdalnej? Jaka jest odpowiedzialność mobbera i firmy?
- Rozwiążą Niezliczoną ilość case studies
- Poznają zapewne Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed roszczeniami o mobbing
- Otrzymają Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
- Zostaną im przekazane Bogate w przykłady materiały autorskie
- Będą mogli się pochwalić Certyfikatami o ukończeniu szkolenia
W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży?
- W bezpieczeństwo zarządu!
- Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
- Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
- Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
- Liczne case studies
- Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
- Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu
Jak ustalamy kwestie organizacyjne?
Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie:
- Liczbę Uczestników
- Preferowany termin szkolenia
- Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online
Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy.
Wyślij zapytanie ofertowe
Program szkolenia: Mobbing w pracy na przykładach
I. ZACZNIEMY OD WYJAŚNIENIA NA PRZYKŁADACH CZYM JEST MOBBING? OMÓWIMY 45 CECH MOBBINGU WG HEINZA LEYMANA
Oddziaływania zaburzające możliwości komunikowania się:
- Przede wszystkim Ograniczanie przez przełożonego możliwości wypowiadania się
- Stałe przerywanie wypowiedzi
- Ograniczanie przez kolegów możliwości wypowiadania się
- Reagowanie na uwagi krzykiem lub głośnym wymyślaniem i pomstowaniem
- A także Ciągłe krytykowanie wykonywanej pracy
- Ciągłe krytykowanie życia prywatnego
- Napastowanie przez telefon
- Ustne groźby i pogróżki
- Na pewno Groźby na piśmie
- Ograniczanie kontaktu przez poniżające, upokarzające gesty i spojrzenia
- Zapewne także Różnego rodzaju aluzje, bez jasnego wyrażania się wprost
Oddziaływania zaburzające stosunki społeczne:
- Przede wszystkim Unikanie przez przełożonego rozmów z ofiarą
- Oczywiście, Nie dawanie możliwości odezwania się
- Bezwzględnie – W pomieszczeniu, gdzie ofiara pracuje, przesadzenie na miejsce z dala od kolegów
- Bezsprzecznie Zabronienie kolegom rozmów z ofiarą
- Zapewne Traktowanie „jak powietrze”
Działania mające na celu zaburzyć społeczny odbiór osoby:
- Mówienie źle za plecami danej osoby
- Rozsiewanie plotek
- Podejmowanie prób ośmieszenia
- Sugerowanie choroby psychicznej
- Kierowanie na badanie psychiatryczne
- Wyśmiewanie niepełnosprawności czy kalectwa
- Parodiowanie sposobu chodzenia, mówienia lub gestów w celu ośmieszenia osoby
- Nacieranie na polityczne albo religijne przekonania
- Żarty i prześmiewanie życia prywatnego
- Wyśmiewanie narodowości
- Zmuszanie do wykonywania prac naruszających godność osobistą
- Fałszywe ocenianie zaangażowania w pracy
- Kwestionowanie podejmowanych decyzji
- Wołanie na ofiarę używając sprośnych przezwisk lub innych wyrażeń, mających ją poniżyć
- Zaloty lub słowne propozycje seksualne
Działania mające wpływ na jakość sytuacji życiowej i zawodowej:
- Nie dawanie ofierze żadnych zadań do wykonania
- Odbieranie prac, zadanych wcześniej do wykonania
- Zlecanie wykonania prac bezsensownych
- Dawanie zadań poniżej jego umiejętności
- Zarzucanie wciąż nowymi pracami do wykonania
- Polecenia wykonywania obraźliwych dla ofiary zadań
- Dawanie zadań przerastających możliwości i kompetencje ofiary w celu jej zdyskredytowania
Zachowania mające szkodliwy wpływ na zdrowie ofiary:
- Zmuszanie do wykonywania prac szkodliwych dla zdrowia
- Grożenie przemocą fizyczną
- Stosowanie niewielkiej przemocy fizycznej
- Znęcanie się fizyczne
- Przyczynianie się do ponoszenia kosztów, w celu zaszkodzenia poszkodowanemu
- Wyrządzanie szkód psychicznych w miejscu zamieszkania, lub miejscu pracy ofiar
- Działania o podłożu seksualnym
II. IDENTYFIKOWANIE I ROZPOZNAWANIE MOBBINGU
- Mobber i Ofiara – cechy charakterystyczne
- Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
III. DZIAŁANIA PRAKTYCZNE ZAPOBIEGAJĄCE ZJAWISKU:
- Z zakresu codziennego zarządzania
- Komunikacja w zespole
- Zasady dotyczące kultury pracy
- Jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować aby pracownik nie zarzucił mobbingu
IV. REAGOWANIE NA MOBBING W PRACY PRZEZ:
- przełożonego
- obserwatora
- ofiarę
- Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem.
V. MOŻLIWE ROSZCZENIA ZA MOBBINGU
- odszkodowanie
- zadośćuczynienie
VI. PROCEDURA ANTYMOBBINGOWA
- zakres
- stosowanie
- postępowanie
- wdrożenie regulacji
- egzekwowanie
VII. SYGNALIŚCI I ZGŁOSZENIA MOBBINGU W FIRMIE
VIII. PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI I MOLESTOWANIU SEKSUALNEMU W MIEJSCU PRACY
- Jak zarządzać pracownikami, aby nie narazi firmę na zarzutu o mobbing
- Rola kadry kierowniczej w zapobieganiu mobbingowi w firmie
IX. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.
X. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.