Dla kogo?

Szkolenie Mobbing w pracy na przykładach skierowane jest do firm, które pragną przeszkolić z tego tematu: 

  • Członków zarządu, aby nie ponosili odpowiedzialności za niebotyczne odszkodowania na rzecz mobbingowanych pracowników  
  • Dyrektorów HR
  • Pełnomocników ds. personalnych
  • Pracowników działów kadr i płac
  • Menagerów, którzy zarządzają pracownikami
  • Kierowników działów
  • Wszystkie osoby, które chcą nabyć praktyczną i nietuzinkową wiedzę z zakresu mobbingu w pracy

Dlaczego szkolenie Mobbing w pracy powinien zorganizować dla swoich pracowników każdy szanujący się zarząd? 

  • Ponieważ to pracodawca – czyli zarząd – ma ustawowy obowiązek przeciwdziałać mobbingowi w pracy – wynika to wprost z art. 94 (ze znaczkiem 3) Kodeksu pracy
  • Odpowiedzialność za wszelkie zaniechania niezgodne z prawem ponosi zarząd – wynika to wprost z art. 293 i 483 Kodeksu spółek handlowych 
  • Pracownicy coraz śmielej decydują się na skierowanie do sądów spraw o mobbing, molestowanie i dyskryminację
  • Pracownicy bardzo często wygrywają sprawy o mobbing i dyskryminację
  • Pracownicy nie muszą już wnosić opłaty sądowej od pozwów o mobbing więc nie mają już ograniczeń finansowych! 
  • Sygnaliści będą zgłaszać naruszenia prawa pracy w zakresie mobbingu 

Czas trwania:

  • ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
  • lub w wersji dwudniowego warsztatu wraz z pracą na podstawie wzorów dokumentów funkcjonujących w firmie

Co gwarantujemy?

  • Przede wszystkim Uczestnicy zdobędą praktyczne wskazówki, jak należy kształtować w spółce relacje pomiędzy pracownikami oraz pomiędzy pracownikami i ich przełożonymi, aby wyeliminować albo zminimalizować możliwość wystąpienia zachowań związanych z dyskryminacją, molestowaniem i mobbingiem
  • Z pewnością Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec pracowników, którzy doświadczyli mobbingu
  • Bezsprzecznie Otrzymają konkretne wskazówki:
    • Jak czym jest mobbing? 
    • Przykłady mobbingu pozwolą rozpoznać, czy dane zachowanie może być uznane za mobbing
    • Kiedy nie możemy mówić o mobbingu? 
    • Jak może wyglądać mobbing podczas pracy zdalnej? Jaka jest odpowiedzialność mobbera i firmy?
  • Rozwiążą Niezliczoną ilość case studies
  • Poznają zapewne Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed roszczeniami o mobbing
  • Otrzymają Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
  • Zostaną im przekazane Bogate w przykłady materiały autorskie
  • Będą mogli się pochwalić Certyfikatami o ukończeniu szkolenia

W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży?

  • W bezpieczeństwo zarządu!
  • Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
  • Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
  • Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
  • Liczne case studies
  • Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
  • Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu

Jak ustalamy kwestie organizacyjne?

Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie: 

  • Liczbę Uczestników 
  • Preferowany termin szkolenia 
  • Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online

Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy. 

Wyślij zapytanie ofertowe

Program szkolenia: Mobbing w pracy na przykładach

I. ZACZNIEMY OD WYJAŚNIENIA NA PRZYKŁADACH CZYM JEST MOBBING?  OMÓWIMY 45 CECH MOBBINGU WG HEINZA LEYMANA

Oddziaływania zaburzające możliwości komunikowania się:

    • Przede wszystkim Ograniczanie przez przełożonego możliwości wypowiadania się
    • Stałe przerywanie wypowiedzi
    • Ograniczanie przez kolegów możliwości wypowiadania się
    • Reagowanie na uwagi krzykiem lub głośnym wymyślaniem i pomstowaniem
    • A także Ciągłe krytykowanie wykonywanej pracy
    • Ciągłe krytykowanie życia prywatnego
    • Napastowanie przez telefon
    • Ustne groźby i pogróżki
    • Na pewno Groźby na piśmie
    • Ograniczanie kontaktu przez poniżające, upokarzające gesty i spojrzenia
    • Zapewne także Różnego rodzaju aluzje, bez jasnego wyrażania się wprost

    Oddziaływania zaburzające stosunki społeczne:

      • Przede wszystkim Unikanie przez przełożonego rozmów z ofiarą
      • Oczywiście, Nie dawanie możliwości odezwania się
      • Bezwzględnie – W pomieszczeniu, gdzie ofiara pracuje, przesadzenie na miejsce z dala od kolegów
      • Bezsprzecznie Zabronienie kolegom rozmów z ofiarą
      • Zapewne Traktowanie „jak powietrze”

      Działania mające na celu zaburzyć społeczny odbiór osoby:

        • Mówienie źle za plecami danej osoby
        • Rozsiewanie plotek
        • Podejmowanie prób ośmieszenia
        • Sugerowanie choroby psychicznej
        • Kierowanie na badanie psychiatryczne
        • Wyśmiewanie niepełnosprawności czy kalectwa
        • Parodiowanie sposobu chodzenia, mówienia lub gestów w celu ośmieszenia osoby
        • Nacieranie na polityczne albo religijne przekonania
        • Żarty i prześmiewanie życia prywatnego
        • Wyśmiewanie narodowości
        • Zmuszanie do wykonywania prac naruszających godność osobistą
        • Fałszywe ocenianie zaangażowania w pracy
        • Kwestionowanie podejmowanych decyzji
        • Wołanie na ofiarę używając sprośnych przezwisk lub innych wyrażeń, mających ją poniżyć
        • Zaloty lub słowne propozycje seksualne

        Działania mające wpływ na jakość sytuacji życiowej i zawodowej:

          • Nie dawanie ofierze żadnych zadań do wykonania
          • Odbieranie prac, zadanych wcześniej do wykonania
          • Zlecanie wykonania prac bezsensownych
          • Dawanie zadań poniżej jego umiejętności
          • Zarzucanie wciąż nowymi pracami do wykonania
          • Polecenia wykonywania obraźliwych dla ofiary zadań
          • Dawanie zadań przerastających możliwości i kompetencje ofiary w celu jej zdyskredytowania

          Zachowania mające szkodliwy wpływ na zdrowie ofiary:

            • Zmuszanie do wykonywania prac szkodliwych dla zdrowia
            • Grożenie przemocą fizyczną
            • Stosowanie niewielkiej przemocy fizycznej
            • Znęcanie się fizyczne
            • Przyczynianie się do ponoszenia kosztów, w celu zaszkodzenia poszkodowanemu
            • Wyrządzanie szkód psychicznych w miejscu zamieszkania, lub miejscu pracy ofiar
            • Działania o podłożu seksualnym

            II. IDENTYFIKOWANIE I ROZPOZNAWANIE MOBBINGU

            • Mobber i Ofiara – cechy charakterystyczne 
            • Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska

            III. DZIAŁANIA PRAKTYCZNE ZAPOBIEGAJĄCE ZJAWISKU:

            • Z zakresu codziennego zarządzania
            • Komunikacja w zespole
            • Zasady dotyczące kultury pracy
            • Jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować aby pracownik nie zarzucił mobbingu

            IV. REAGOWANIE NA MOBBING W PRACY PRZEZ:

            • przełożonego
            • obserwatora
            • ofiarę
            • Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem.

            V. MOŻLIWE ROSZCZENIA ZA MOBBINGU

            • odszkodowanie 
            • zadośćuczynienie 

            VI. PROCEDURA ANTYMOBBINGOWA 

            • zakres
            • stosowanie
            • postępowanie 
            • wdrożenie regulacji
            • egzekwowanie

            VII. SYGNALIŚCI I ZGŁOSZENIA MOBBINGU W FIRMIE

            VIII. PRZECIWDZIAŁANIE DYSKRYMINACJI I MOLESTOWANIU SEKSUALNEMU W MIEJSCU PRACY

            • Jak zarządzać pracownikami, aby nie narazi firmę na zarzutu o mobbing
            • Rola kadry kierowniczej w zapobieganiu mobbingowi w firmie 

            IX. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.

            X. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.

            ZAPRASZAMY

            TO BĘDZIE JEDNO Z NAJLEPSZYCH SZKOLEŃ JAKIE ZORGANIZOWANE ZOSTAŁO W PAŃSTWA firmie!

            Monika Drab
            Monika Drab

            Skontaktuj się z nami