Dla kogo?
Szkolenie Umowy handlowe w obrocie krajowym i międzynarodowym skierowane jest do firm, które pragną przeszkolić z tego tematu:
- Pracowników działu handlowego, aby nie narażali firmy na straty wynikające z wynegocjowania niekorzystnych umów
- Pracowników, którzy wysyłają oferty oraz zamówienia i negocjują umowy
- Pracowników, którzy rozpatrują reklamacje towarów
- Menagerów, którzy zarządzają ww. pracownikami
- Wszystkie osoby, które składają swoje podpisy pod umowami (członków zarządu, prokurentów, pełnomocników, etc)
Dlaczego szkolenie Umowy handlowe powinien zorganizować dla swoich pracowników każdy szanujący się zarząd?
- Ponieważ „dobre” umowy zabezpieczą zarządy przed odpowiedzialnością a firmę przed stratami!
- Umowy handlowe są wizytówką firmy!
- Przeszkoleni pracownicy będę samodzielnie mogli już na etapie negocjacji wyeliminować niekorzystne dla firmy zapisy w proponowanych umowach
- Pracownicy zajmujący się umowami poznają ryzyka zapisów proponowanych przez kontrahentów firmy
- W gratisie członkowie zarządu dostaną od nas spokojny sen, bo umowy pod którymi będą składać podpisy staną się bezpieczne!
Czas trwania:
- ok.5 godzin (10.00 – 15.00), do ostatniego pytania
- lub w wersji dwudniowego warsztatu wraz z pracą na podstawie wzorów dokumentów funkcjonujących w firmie
Co gwarantujemy?
- Poznają skuteczne narzędzia i najlepsze praktyki jak zabezpieczyć firmę przed ryzykiem niewykonania umowy przez kontrahenta
- Niezliczoną ilość case studies
- Sprawdzone rozwiązania zabezpieczające przed problemami z klientami w związku z nieodpowiednimi zapisami umownymi
- Odpowiedzi na wszystkie zadane przez Uczestników pytania
- Bogate w przykłady materiały autorskie
- Certyfikaty o ukończeniu szkolenia dla każdego Uczestnika
W co inwestuje firma zamawiając szkolenie Rękojmia czy gwarancja w umowach sprzedaży?
- W bezpieczeństwo zarządu!
- Gwarantujemy najwyższy poziom satysfakcji.
- Przekażemy kompleksową wiedzę w zakresie programu szkolenia
- Zagadnienia wytłumaczone zostaną na przykładach z praktyki rynkowej
- Liczne case studies
- Możliwość konsultacji z radcą prawnym posiadającym wieloletnią praktykę sądową oraz w obsłudze firm
- Materiały szkoleniowe, zawierające liczne przykłady stanowiące wsparcie także po szkoleniu
Jak ustalamy kwestie organizacyjne?
Wysyłacie Państwo zapytanie ofertowe w którym określacie:
- Liczbę Uczestników
- Preferowany termin szkolenia
- Miejsce szkolenia – stacjonarnie czy online
Po przyjęciu naszej oferty cenowej, ustalamy wspólnie termin oraz dopasowujemy program do potrzeb Państwa firmy.
Wyślij zapytanie ofertowe
Program szkolenia
I. POZNACIE PAŃSTWO SCHEMAT ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA UMOWY, KTÓRY WPŁYWA NA NEGOCJACJE I PODPIS POD UMOWĄ!
- Kompendium wiedzy o odpowiedzialności za negocjowane i zawierane umowy
- Jakie są najgroźniejsze obszary odpowiedzialności?
- Poznasz najważniejszy dla osób uczestniczących w procesie zawierania umów w firmie przepis z Kodeksu cywilnego
- Odpowiedzialność za niezachowanie lojalności w negocjacjach
II. WSZYSTKO O ODPOWIEDZIALNOŚCI ODSZKODOWAWCZEJ WYNIKAJĄCEJ Z UMOWY
- skutki
- jak ją skutecznie ograniczyć
- co to są szkody pośrednie
- jak zabezpieczyć firmę przed utraconymi korzyściami kontrahentami wynikłymi z naruszenia terminu dostawy
III. OFERTA JAKO SPOSÓB ZAWIERANIA UMÓW W OBROCIE GOSPODARCZYM
- właściwa treść
- skutki przyjęcia oferty
- zamówienia a oferty
IV. OGÓLNE WARUNKI UMÓW/SPRZEDAŻY
- jak je sformułować, aby nie zostały uznane za nieważne
V. ETAP ZAWARCIA UMOWY
- podpisy a parafy
- osoby uprawnione do zawierania umów w formie
- zawieranie umów przez pełnomocników i prokurentów
VI. FORMY UMÓW – JAKĄ WYBRAĆ, ZASTOSOWAĆ?
- forma konkludentna
- forma ustna
- forma pisemna
- umowy zawierane drogą elektroniczną – kiedy skuteczne?
VII. RÓŻNICE I PRAWIDŁOWE ZAPISY: ZALICZKA, ZADATEK, ODSETKI, KARY UMOWNE
VIII. RĘKOJMIA A GWARANCJA
- uprawnienia kupującego przy umowie sprzedaży i dostawy
- propozycje bezpiecznych klauzul
- zasady wprowadzone Nowelizacją Kodeksu cywilnego
IX. KLUCZOWE KLAUZULE UMOWNE, KTÓRE ZABEZPIECZAJĄ FIRMĘ
- jak obronić pozycję sprzedającego i producenta na gruncie nowych przepisów?
- jakie „wrażliwe” elementy i pułapki czekają przy zawieraniu umów
X. UMOWY O ZACHOWANIU POUFNOŚCI
XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZY NEGOCJACJACH
XII. PARAFY A PODPISY NA UMOWACH
XIII. PRZEDSTAWIMY ZMIANY I ICH SKUTKI DLA FIRM WYNIKAJĄCE MIĘDZY INNYMI Z:
- wprowadzenia obligatoryjnych elementów gwarancji jakości
- czym różni się rękojmia od braku zgodności z umową?
- jakie są obligatoryjne elementy rękojmi?
- jak rozpatrywać reklamacje drobnych przedsiębiorców i „dużego” biznesu zgodnie z nowymi przepisami?
- co się zmieniło – porównanie stare i nowe?
- jak dostosować druki, zgłoszenia reklamacyjne, formularze reklamacyjne?
- co powinny zawierać formularze w nowej procedurze reklamacyjnej?
XIV. ANALIZA ZAPISÓW W UMOWACH KLIENTA W KONTEKŚCIE ZABEZPIECZEŃ – PRZY OPCJI WARSZTATU DWUDNIOWEGO. PREZENTACJA RYZYK, ORAZ TEGO, CO NALEŻY POPRAWIĆ.
XV. JAKIE WARUNKI POWINNA SPEŁNIAĆ UMOWA POD PRAWEM ZAGRANICZNYM?
XVI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ INDYWIDUALNA OSÓB PODPISUJĄCYCH KONTRAKTY (CZŁONKOWIE ZARZĄDU FIRMY, PEŁNOMOCNICY, PROKURENCI).
XVII. JAK BADAĆ SYTUACJĘ PRAWNĄ KONTRAHENTA ZAGRANICZNEGO I JAKI MA ONA WPŁYW NA PRZYSZŁĄ WSPÓŁPRACĘ?
XVIII. OGÓLNE WARUNKI UMÓW, OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY, OGÓLNE WARUNKI ZAKUPU – JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ?
XIX. CZY WARTO STOSOWAĆ W KONTRAKTACH REGUŁY INCOTERMS? ZASADY STOSOWANIA INCOTERMS.
XX. UMOWY ZAWIERANE Z ZAGRANICZNYMI KONTRAHENTAMI ( Z OBSZARU UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ SPOZA UNII EUROPEJSKIEJ:
- oferta, zapytanie ofertowe
- tryb składania i realizacji zamówień
- przykładowe klauzule umowne: klauzule waiver, entire agreement, severability, governing law, jurisdiction and arbitration, klauzula poufności, hardship clause, force majeure clause
- przedawnienie roszczeń w obrocie międzynarodowym
- wybór miejsca arbitrażu
- prawo właściwe – jak sobie radzić, gdy kontrahent zagraniczny upiera się, aby umowę poddać prawu jego państwa?
- wybór drogi dochodzenia roszczeń: sąd czy arbitraż?
- język umów.
XXI. W JAKI SPOSÓB I KIEDY DOCHODZIĆ EWENTUALNYCH ROSZCZEŃ OD KONTRAHENTA POLSKIEGO I ZAGRANICZNEGO?
XXII. ZAKOŃCZENIE UMOWY ODSTĄPIENIE, WYPOWIEDZENIE, ROZWIĄZANIE BEZ WYPOWIEDZENIA.
XXIII. SESJA PYTAŃ I ODPOWIEDZI. ODPOWIADAMY NA WSZYSTKIE PYTANIA UCZESTNIKÓW.
XXIV. WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA.